Golf trots allt...

Vädret blev ju betydligt mycket bättre än prognosen visade, så det blev golf även idag.
I väntan på samåkning till golfbanan så passade jag på att ta några bilder från skolavslutningen i Idre.
 
En lång rad av glada sommarlovsbarn som aldrig tycktes ta slut.Det hade regnat, men det blev inget mer regn.
 
Jag spelade golf med Ann, Angela  och Jan,
Nord mot Syd, och herrar mot damer, plus alla andra individuella tävlingar som poängbogey och Köpenhamnare.
 
Vi fick härligt väder och en spännande golfmatch, men jag passerade "Havet" utan plask. Visserligen på tredje slaget efter att ha spelat ner ett kort utslag med en wedge till kanten först, men ändå...
 
En bild på mina tre glada golfkamrater efter att Syd vunnit matchen redan på förra hålet med 5/4.
 
Samma damer, men den andra gubben...
 
Matchen mellan herrar och damer var fortfarande levande inför sista hålet. Där spelade vi Bästboll, och damerna hade en poängs försprång.
Men Jan fixade vinst på sista hålet med en poäng. Lika i poäng alltså.
Och herrarna vann på grund av lägre handikapp!
 
Ha, det glömde vi berätta för damerna, men så fungerar det när man spelar Bästboll... ;-)
 
Imorgon blir det en rolig Tronds Trippel i lag med Alf.
Det borde ju kunna räknas som en match mellan Nord och Syd, men det får vi väl diskutera efter att vi sett resultaten imorgon.
Nej så kan man ju inte göra, Det var ett skämt.
Vi förhandlar om det innan första start imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0