Ingen åska!

Kallfronten smiter förbi och vi slipper åska. Härligt.
Bra för morgondagens slutrunda i Riksmästerskapet.
Bra också för mitt eget golfande med Anki, Gunnar och en kul yngling Sebastian som jag aldrig träffat tidigare.
 
*   *  *
Något helt annat.
Är det någon som spelat en golfbana med en stor björk mitt i fairway på ett hål?
Tacksam för tips...
Vi hade nästan haft en sån på hål nio, men den togs bort av misstag när banan byggdes.
En liten nyplantering överlevde bara två år.
 
Golfbanan byggs om och träd som fanns med i arkitektens ursprungliga plan för banan plockas bort.
Jag har inget emot att det gallras för att öppna vackra vyer och släppa in sol på gräset, men vissa idéer ogillar jag,
 
Ett förslag som jag ogillarr extra mycket är förslaget om att gräva ut myren på hål tre och montera en fontän.
Hur tänker man när man föreslår något sånt?
Det är väl inget nöjesfält.
Vi har en unik golfbana som är svår, och ligger i skogen nära fjällen med hjortron i myrarna och en och annan ren eller älg i spel bland.
 
Låt oss inte sabotera upplevelsen av golf här genom att försöka kopiera detaljer från parkbanor söderöver!!!!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0