Härlig golf idag.

Hade inga ryggproblem efter en veckas vila. Försökte dessutom låta bli att huka över bollen och därmed svinga med krokig rygg.
 
Hade inte kameran med mig, så det blev inga bilder på sällskapet, vädret eller banan, som nu är i mycket bra skick inför stortävlingen på tisdag/onsdag.
 
Träffade Martin som var ute med personal och jobbade på banan. Han frågade om det rullade bra på greenerna och jag tyckte att det var helt OK. "Det kommer att bli mycket snabbare inför tävlingen" sa Martin.
Jag tror honom. Dressing, lägre klipphöjd, kanske korsklippning, eller allt vad dom gör som jag bara har en svag aning om, och det kan bli hur proffsigt som helst. 
 
Dom gör ett jättebra jobb med banan. Med lägesförbättring på fairway så kan ingen ha något annat att klaga på än sitt eget spel!
 
Classe och jag hade bestämt att spela, och hittade en tvåboll som vi skulle kunna spela tillsammans med.
Och vi hittade en tvåboll med gamla kära bekanta!'
 
Anki och Gunnar från Västerås som nu återigen är medlemmar, efter att banan har återhämtat sig efter ett par dåliga år som gick hårt åt gräset av en mängd anledningar, där ogynnsam vinter och iskana över hela banan var en stor anledning.
 
Hur som helst så blev det en spännande golfmatch mellan Anki/Gunnar och Classe/Ulf.
Matchen slutade oavgjord efter att bortalaget varit 2 upp, hemmalaget kommit igen och varit 3 upp.
Hemmalaget var 1 upp inför sista hålet. Spännande!
Det slutade oavgjort eftersom bortalaget vann hål 18.
I brist på kamerabilder från golfen, så klippte jag senare en bild från webbkameran för att visa vilket härligt väder vi hade.
Soligt som bara den, men som tur var lite lagom fläktande vindar.
 
Spelar en runda även i morgon med Anki, Gunnar, och Thomas, som jag spelat med för några år sedan.
Ska bli kul. Jag har fortfarande inte ont i ryggen. Ett tecken på att jag svingade rätt idag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0