Golftävling

Yrangolfen, A, B och C-klass. Jag spelar i B-klass och gick i samma boll som Inge J, Alf J och Bengt R.
Jag fick skjuts till banan i god tid av Angela som skulle jobba i shopen.
 
Kunde alltså öva lite före tävlingen. Även Inge var på rangen, vilket är en ovanlig syn.
Såg bra ut Inge...
 
På banan gick det inte så bra för oss. Jo jag hade hyfsat med poäng efter fem hål, men sedan blev det strul.
Ställningen i vår boll efter nio hål var om jag inte minns fel 8, 9, 10 och 10 poäng!
Jag hade 9 poäng efter fem av de nio  första hålen... men fick 1 poäng till på hål 9. Missade en enkel parputt på hål 4 och en till på hål 5, Gick i bäcken på andraslaget på hål 6 och i bäcken på tredjeslaget på hål 7...
För många år sedan hade jag kallat det otur, men nu när jag spelat drygt tusen rundor på Idrefjällens GK så kallar jag det osmart spelat.
Undrar när man ska lära sig att spela i nivå med sin egen förmåga på tävling. Att chansa och hoppas på att överträffa det man klarar, kan man ju göra på en sällskapsrunda, men att göra det på en tävling är dumt.
 
Efter pausen kom Inge och Alf igång på allvar.
Jag streckade två till, men gjorde ett enkelt Par på hål 12. En kort chipp rullade utför och smet förbi hål ut på foregreen, men putten svängde i vackert.
 
Här slår mina medspelare ut på hål 13 efter att jag slagit ut först mitt i fairway. Många bilar på parkeringen.
Jag slog andra slaget out of bounds, pliktade ett slag, duffade fjärde och skickade femte i greenbunkern.
Två slag i bunkern och det var över....
 
Här sitts det och väntas på prisutdelning.
 
Här också. Björn hade 40 poäng och vann nog B-klassen. Inge frågar hur det gick till, och lugnt avslappat sitter Dan-Rickard och bara njuter efter sin tolfte plats i RM med pappa Jon-Anders i går.
 
Angela har slutat arbeta och sitter och väntar på prisutdelningen.
 
Men det var kanske lite onödigt komplicerat i dag med tre klasser, så allt behövde matas in i datorn innan det kunde bli prisutdelning.
Skalman och Stig-Arne hjälptes åt, men det såg ut att ta tid, så Angela åkte hem, och jag följde med.
 
Men härligt väder hade vi. Och trevligt humör i bollen trots bitvis uselt spel. Jag blev speciellt imponerad av Bengt. Han hade många helt suveräna golfslag.
Men han har väl inte spelat så många rundor än så att han hunnit fatta att golf är svårt... :-)
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0