Golf före regnet

Det kom några små droppar när Angela och jag var på hål 16.
Men en halvtimme efter att vi var klara med golfen började det vräka ner regn i mängder.
 
Angela spelade mestadels riktigt bra och hade 19 poäng på första nio... Här en bild inför hål 11 med en fyrboll med två golfbilar i bakgrunden på hål 14. Det var ganska många gäster på banan idag, och många hyr golfbil för att det är bekvämt. Bra med differentierade priser för de som har läkarintyg och de som bara vill spela snabbt och lätt.
 
Arne och Vicky kom och mötte oss när vi var på hål 18.
 
Efter golfen fick jag en flaska vin och en öl av Angela. Ölen lovade hon mig om hon skulle klara att gå över "Havet" från ett mycket knepigt läge. Vinet var en flaska av deras egen produktion.
 
Tack Angela för kul golf, och tack Arne och Angela för vin och öl.
 
Nu ska jag tippa en extra V75 inför kvällen. Sitter hos Ahmet på Grillen efter att ha passerat forsande vatten som nästan var decimeterdjupt nedför Gläntvägen. Häftigt regn alltså.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0