Bilar med mera...

IdreYran fortsatte med marknad, nöjesfält och bilparad genom byn.
 
Marknadsstånd med allt möjligt...
 
Häftiga och lite lugnare åkturer för barn...
 
Hembygdsföreningen hade kaffeservering med hembakat. Allans travlotteri gav föreningen 7 500 kr på lottförsäljningen. Om det gav stora pengar till de som vann vet jag inte, men jag tror att Allan, precis som jag, hade missat Raggmunken i andra avdelningen...
 
Allan bjöd också på musik. Innan allsången så promenerade jag vidare till Trond och hans golftävling.
 
Välbesökt. Den här mannen vet hur man slår ett lobbslag.
 
Ett av Lars slag hamnade så nära att Trond måste ut och mäta och rensa flotten.
 
Yes! Ropar Trond. Nära!
7 cm!!! 
Eftersom Trond mäter ensam så mäter han mot flaggan och inte mot hålkanten.
Bollen ligger alltså närmare än så...
 
Lars vann förmodligen en ny Driver på den lobben.
 
Jag tittade in på Njalla, lyssnade på trubadur och kikade på bilar som passerade på Byvägen.
Uteservering i två våningar...
Och bilar i mängd passerar...
Promenerade vidare mot Idregrillen och fotograferade fler bilar
 
Den här tyckte jag var snyggast, men nytillverkad och inte en gammal restaurerad klassiker.
 
Vacker motor!
 
Grillen har också utökat sin uteservering under Yran, och har också mer personal.
 
Menyn är också anpassad till rusningen så att Ahmet ska hinna laga all mat.
 
 

Glada golfkompisar.
 
Ylva, Louise och Vanja. Glada favoritelever från mina första år i Idre. Lilltjejen var nog inte född då...
Märkligt att jag har bott här i så många år och träffar tjejer som ser ut precis som förr.
 
Jag var inne på Grillen tidigare under dagen och hade med mig datorn för att se på travet.
Två herrar från Borlänge hade också spelat på V75 och uppskattade att få se loppen live på min dator.
Om jag inte minns fel så fick dom 6 rätt och ett antal 5:or. Men det blev ingen stor utdelning.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0