Besiktning bokad!

Hade tänkt mig en tid i Malung på vägen ner, men där fanns bara en tid i dag, och det var för tidigt.
Fick en tid på onsdag eftermiddag i Köping, och det är ju på vägen ner till Strängnäs, Örebro och Stockholms skärgård.
 
Mitt mystiska elfel på bilen är inte lokaliserat, men jag drog åt några skruvar på batteriet.
Många jordledningar från minuspolen på det smutsiga batteriet. Borde väl ha räckt med en kan jag tycka.
Allt annat kan ju jordas i chassiet eller karossen...
Plusspolen kan tyckas sitta lite snålt men det fungerar bra.
Jag tror personligen att det sporadiska och mystiska problemet finns i kretskortet med säkringarna under locket till vänster där det står Achtung...
Men så länge bilen fungerar hanterbart, så vill jag inte fibbla med det. Det är annars ett känt problem att anslutningarna på undersidan av kretskortet drabbas av fuktproblem och tillfälliga strömavbrott.
 
Tvättstugan var i dag föredömligt välstädad när det var min tur att tvätta.
Det är stor skillnad när en vuxen kvinna har tvättat än när det har varit ungdomar där som ofta glömmer att rensa luddfiltret i torktumlaren och städa av golvet. Inte alla ungdomar slarvar, och alla som slarvar är kanske inte ungdomar.
Men i det stora hela så har vi en fin och väl fungerande tvättstuga!
 
Nu ska jag ner och ladda ytterligare en maskin.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0