Kallt men kul...

Jag har tagit tillvara tillfället att vistas inomhus och röja, t ex i källarförrådet.
 
Jag har börjat närma mig bottenlagret i "utgrävningen", t ex det gamla sönderbrända topplocket til min SAAB, som nu äntligen förpassades till metallåtervinningen. Den uppmärksamme kan se den bortsmälta delen mitt i bild mellan två avgasventiler...
 
När jag stod och pratade med Göran på återvinningen så fick vi plötsligt höra ett väldigt ropande från grinden till anläggningen.
 
Det visade sig vara en man med ett stort hundspann som inte fått hundarna att ta rätt väg...
 
Jag hjälpte till att vända ut hundarna bort från metallåtervinningen, men dom fortsatte envist med att söka sig mot containrarna för trä, brännbart, pappkartonger och möbler...
 
Till slut fick Göran ställa sig på släden och hundägaren agera ledarhund.
 
Senare tog jag en tur upp till Idre Fjäll och fotograferade...
... tre solar på grund av ett lätt lokalt dis från snökanoner längre ner i backarna ...
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0