2013 rullar på...

Vacker morgonhimmel vid åttatiden.
 
 
Och mycket skidor på TV senare, men jag borstade fram bilen och tog en liten tur. Man kan ju inte bara sitta hemma i soffan... :-)
 
Tog en tur till Idre Fjäll innan vägen var sandad.
Oj!  Men jag körde försiktigt i kurvorna.
Det var riktigt halt.
 
Knökfulla parkeringar är inte så spännande att fotografera, speciellt som det inte går att stanna för att det är kö både framför och bakom....
 
Tittade in i ICA´s nya men ofärdiga entré där Svängis säljer Näverslöjd och annan rolig slöjd, och Arne G ställer ut målningar.
 
 
Svängis pysslar med allt möjligt, inte bara näver. Små roliga kvisttomtar till exempel.
Han var tidigare polis i Idre men råkade ut för en hemsk olycka på Nipfjället för många år sedan. Ingen jakt på bovar den gången. En stor sten kom rasande uppifrån och träffade Svängis i huvudet.
Nära döden då men Svängis är fortfarande med oss.
 
Svängis själv i bild...
 
En tanke slog mig senare efter att ha hälsat på hos Arne G som nyss på börjat en ny målning som är helt vit från början.
Arne har ju en utställning i det andra hörnet av entrén till ICA.
Ett hörn som numera saknar belysning och där Arnes posters från tidigare utställningar är gömd bakom en "bläckflisk" av kommande elinstallationer i ICA`s nya entré.
 
Skulle vara kul att få se Arne live på plats med en vit duk och ett gäng penslar och en kaffetermos.... och lite mer ljus över utställningen.
 
 
Uppdatering:
Visst vore det kul att få träffa Arne i målartagen för alla de som inte vill besöka den varje dag öppna lilla ateljén.
Man behöver inte ha någon "rätt" uppfattning om det Arne målar.
Han målar på sitt sätt och berättar gärna...
Å andra sidan tvivlar jag på att Arne skulle flytta ut från ateljén på det sätt som jag skulle tycka vore kul.
Någon gång.
Kanske
 
Uppdatering 2:
 
Slalomtjejer....
 
Kolla vilka Carvingskidior de har i slalom nu för tiden.
Jag har ju också Carvingskidor sedan ett par år, men jag minns när jag hyrde ett par med de där linjerna för några år sedan. De svängde före mig och jag höll stup i ett att bli före skidorna i varje sväng...
 
Men kul att åka på räls om man inte är farträdd. Vilket jag har börjat bli.
 
Och kommentarerna på TV om vem som är bäst på att åka fort när det är mindre brant förstår jag.
Skidor som är gjorda för att svänga måste man hantera mycket känsligt när de ska glida fort och plant...
 
Jag tror att jag kan en del om mekaniken i skidåkning, men också så mycket om psykologin att jag behåller pjäxorna i källaren. Jag fattar ju att det också krävs fysik (muskler och lungor)...
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0