Ser på TV och plockar...

D v s ser på VM på TV och plockar bland mina gamla teckningar och målningar...
 
En akvarell från Esplanaden i Oxelösund. Då var jag 22 år. Nästan 50 år sedan alltså.
 
Tack mamma för att du sparade så mycket...
Kan det här fotot vara från samma tid tro?
Man ska inte gräva för djupt i sin ryggsäck av gamla minnen, men om man gör det lite försiktigt ibland, och inte glömmer att det är nu och fortsättningen som gäller, så skadar det kanske inte. 
 
Ute är det som vanligt.
Det kan jag se från balkongen. Fortsatt vinter och två grannar som samtalar vid brevlådorna.
 
Nyinvigning av Konsum idag.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maud

Ja det var fint på Esplanaden! Jag minns förstås både din fina tavla och fotot mycket väl.

2013-02-08 @ 13:46:48
Postat av: Monica

Ja, där var du ung, lik Per tycker jag. Kul med kladdiga barn:) Har du hälsat på dem nåt?
Monica

2013-02-08 @ 23:22:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0