Härligt väder!

Strålande sol, ingen vind och lagom med minus 7...
 
Hälsade på i Fjätervålen och på Idre Fjäll.
 
Ovanligt gott om plats i backarna i Fjätervålen trots sportlov och perfekt vinterväder.
 
Classe vinkade av en familj som skulle ut på en eftermiddagstur-
 
En annan familj lät småttingarna åka miniskoter. Femåringen fick hjälp av pappa som också ville ha kul.
 
Den åttaåriga tjejen fick köra själv och njöt av farten så pass att Classe fick tipsa henne om att minska farten lite i den skarpaste kurvan.
 
Njöt av solen och umgänget med Classe och en intressant pratstund med PG under lunchen.
Tittade också in i skidshopen lite hastigt för att säga hej.
 
Åkte in till Idre Fjäll och där passerade Putte med skoter och kälke på väg upp till våffelstugan med en familj.
Jag tog en promenad till Skoteräventyret samtidigt som Putte återvände från sitt korta uppdrag.
 
Jag blev inbjuden i personalens fikarum.
 
Bosse och Putte hade paus i väntan på en tur fjället runt, så vi hade tid att ventilera både det ena och det andra. Bland annat en hel del golfprat. Putte erbjöd mig att få följa med på en tur fjället runt, men jag tackade nej den här gången eftersom vi inte skulle vara tillbaka förrän halv fem, och jag hade planerat en ny djupdykning i källaren.
 
En familj på plats i mycket god tid inför skoterturen.
 
Vacker vy mot Rendalssölen från Skoteräventyrs basstation nedanför skidstadion.
 
*    *    *
 
Jag hann också ta en tur till Klingforsen
Mycket is och lite vatten i forsen.
 
Jag kikade på ICA också
 
Nya entrén med fikahörna och på andra sidan spelhörna börjar bli färdig. Fattas bara andra möbler.
På fondväggen kommer det att bli ett fotomontage med bilder från Idre.
 
På andra sidan blir det också bilder från Idre. En vintervägg och en sommarvägg som det lät.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0