Slakteri i Evertsberg

Kul att se hur eldsjälar kämpar vidare för lokalproducerad mat.
 
Karin lärde jag känna lite genom jobbet när jag flyttade ut i glesbygden.
Kul om dom lyckas, men konkurrensen från de stora butikskedjornas masstransporter från långväga jätteslakterier och producenter är nog svår.
 
Trots att jag vet att många turister här uppe saknar det lokala. Och det gäller inte bara i butiker, utan också i restauranger....
 
Men det handlar förstås om pengar. De som vill betala lite extra är nog trots allt ganska få.
För butiker och restauranger vill ju inte bjuda på en minskad vinst i sin verksamhet.
 
I ett tätbefolkat storstadsområde tror jag att det skulle fungera alldeles utmärkt med lokalproducerat. Men export dit blir ju liksom lite fel.
Men man kan ju hoppas att det går bra.
 
Men det kräver att lokalbefolkningen handlar lokalt och betalar lite mer för att produkterna ska finnas på hyllan i butikerna och i restaurangerna för att även turister ska hitta dom. Att tro att turister eller andra besökare ska betala kalaset är nog lite naivt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0