Lucia

Inget som jag har märkt något av, mer än konstiga diskussioner om tomtenissar och pepparkaksgubbar.
 
Funderar på att baka svarta, gula och röda och vita pepparkakshjärtan för att sedan dra tillbaka dom för att se hur SD-folket reagerar. OK att jag glömde att några pepparkakor borde vara blågula också. (-:
 
Jag är inte så engagerad i det här med skräcken för många kulturer, men ibland blir jag riktigt trött på det lokala och inskränkta.
Men det får man väl leva med efter att ha jobbat en del utomlands med trevliga människor från alla möjliga länder och kulturer..
 
Minns en tid på IBM då vi hade chefer från USA som gästade oss tillfälligt. Det var nog på sjuttitalet.
En av dom var svart.
Då hördes kommentarer som: "Oj, han måste vara extra smart och intelligent".
 
Han var precis som alla andra. Trevlig, duktig och en bra kompis. Och bra chef.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0