Varmt och gott i sommar.

Vetenskapen påstår att det blir varmare...
 
... och varmare blir det, men många hatar alla åtgärder för att minska utsläppen av CO2 i atmosfären, och menar att det bara är bra med varmare väder. Eller menar att det är helt naturligt och mest beror på Solen och annat, som vare sig politiker eller du och jag kan göra något åt.
 
Jag tror personligen inte på att det är några dramatiska förändringar i Solen som åstadkommit den snabba förändringen. Jag tror mer på att det är atmosfären som snabbt fått ett annorlunda innehåll av molekyler, t ex CO2.
 
Visserligen är det skillnad på väder och klimat, och visst betyder förändringar i havsströmmar och luftströmmar mycket för vädret, men de förändringarna kan man ju kalla klimatförändringar.
 
Slutligen så tror jag att många anser att en grad varmare temperatur på Jorden bara skulle kännas bra.
Men då blandar man ihop väder med klimat. Det måste vara svårt att mäta och räkna ut en sorts medeltemperatur på Jorden, men jag tror på forskarna som vet hur man gör. När jag tänker efter så är det ju inte så svårt att jämföra sitt uträknade medelvärde år efter år, och jämföra när man vet hur man mäter.
 
Jag är inte speciellt "klimatvänlig", men tycker illa om politiker som skaffar sig röster och förmåner på att låtsas.
 
OBS! Jag menar inte de politiker som vill lyfta fram frågan därför att de är kunniga. Jag menar de politiker som fattat noll, men lyfter fram frågan för egen vinning. Ni vet nog vilka jag menar... främst en.
 
Hon som var med och köpte NUON och tyckte att bilfabriken SAAB i Trollhättan skulle ställa om till att bygga vindkraftverk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0