Spännande golf och annat...

Nord - Syd match.
 
Den här gången var det Alf och Ulf som representerade Nord.
Spännande länge...
Nord 1 upp efter hål 1.
Därefter lika, 1 upp, lika, lika, 1 ner.
Hål 7 ville vi vinna.
 
Mitt tredje slag hamnade smått ospelbart intill ett träd i skogsdungen till vänster före green.
Alf låg kort om green på tre slag efter ett monstruöst andra slag från ruffen efter ett relativt kort utslag.
Jag lyckades rädda en poäng efter ett bakåtslag ut på fairway framför green, men Alf vann hålet åt Nord.
 
Efter nio hål var Nord 2 upp, och efter hål 11 var vi 4 upp.
Jag hade en Birdieputt på drygt två meter på elvan, men missade. Blev Par.
 
Vi släppte igenom en treboll med bil på hål 11, så det blev tid för en liten fotografering innan vi kunde slå ut på hål 12..
Syd vann hål 12 och därefter delade vi en rad hål.
 
Inför hål 16 var det Dormy, 3 upp med tre hål kvar.
Jag slog fjärde slaget i högra greenbunkern och tvåputtade därefter lite onödigt för sju i. Men Nord vann hålet eftersom övriga hade behövt droppa för besök i "Havet".
 
4/2 till Nord alltså.
 
Imorgon ställer Nord upp med Nigel och Ulf. Ett annat av alla de starka lag som Nord kan bemanna.
 
Poängbogeyn gick över förväntan för min del. Delade förstaplatsen med Ann på 32 poäng.
Nytt årsbästa för mig. Alf och Jan kom tätt efter med 30 och 29 poäng.
 
Efter golfen bjöd Ann på läcker glass innan vi skulle göra lite jobb med att fästa upp kabeln till webbkameran eftersom den tidigare hängde lite provisoriskt innan vi visste vilka längder vi behövde inomhus och utomhus till kameran.
 
Ann och Jan har fortsatt sin sponsring av webbkameran genom att inhandla ett antal påsar med lämpliga grejor för att fästa upp kabeln.
 
För at slippa flytta stegen så ofta så hoppade jag ibland in när det var lättare att spika eller skruva på höger sida av stegen. Vi spikade alltså kabelfästen lite strategiskt, men la den i skruvade krokar på de flesta platserna för att eventuellt, vid behov, enklare kunna plocka ner kabeln.
 
Ett annat litet enkelt jobb gällde nedmontering av en gammal TV-antenn som hängt på trekvart och inte använts på många år.
 
Uffe på stegen med rätt hylsnyckel. Lägg märke till tumgreppet om takfalls och antenn för att slippa få antennen i huvudet när alla skruvar är lösa...
 
Alla skruvar lösa. Hos både antennen och gubben på stegen.
Jag hade inget annat att föreslå än att kasta den bakom ryggen. Som en bra drive alltså..
 
Snygg drive Uffe, men kanske lite kort  tycker Jan. Ann lyckades fånga antennen i flykten.
Försök svinga igenom själva från en steg så får ni se...
 
Efter den jobbinsatsen bjöd Ann och Jan på läcker mat på Grillen.
 
Jag tjafsade lite kul med Ahmet om V64 eftersom "Grillkillarna" idag hade gjort ICA´s andelssystem tillsammans med Harry Boy. Jag blev kvar en stund för att se hur det gick.
 
Men på Grillen efter stängning så är det oftast öppet en tid till för allt möjligt.
Roland fick lite gratis hjälp med rätt diagnos av Lena. Jag gjorde omedelbart en del stretchingsövningar när jag kom hem.
 
"Grillkilarnas " spel i samarbete med Harry Boy gav 5 rätt.
Token Harry hade spikat mitt förslag i tredje avdelningen som bara kom tvåa, men hade gödslat med hästar i sista avdelningen där favoriten vann.
 
Snälle Harry Boy, om jag ger dig fria händer så måste du våga chansa. Tro inte att jag vet bäst hela tiden...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0