Solig golf idag.

Spännande match mellan Nord och Syd.
 
Nigel och Ulf för lag Nord. Ann och Jan för lag Syd.
Vi delade hål 1 och därefter vann vi vartannat hål med Nord först i ledningen. Nord vann även hål 9 och var två upp i pausen.
Vi delade hål 10 och 11 men Nord vann hål 12. Tre upp nu alltså. Därefter delade vi två hål och Syd vann hål 15. Två upp inför hål 16 alltså.
 
Nigel vann hål 16 genom bra räddningar från två skogsbesök på andra sidan "Havet". Tre upp med två hål kvar att spela. Vinst för Nord alltså med 3/2.
 
Men vi spelade naturligtvis också ett gäng individuella tävlingar och andra sorters lagtävlingar mellan Nord och Syd. Huvudtävlingen var en Bästboll utan handikapp.
 
Poängbogeyn vann Nigel före Jan och jag kom sist.
Köpenhamnaren vann Jan för Nigel och jag kom trea.
 
Övriga resultat redovisar jag inte eftersom vi som är närmast berörda har koll, och det är ointressant för alla andra.
 
Inga bilder från banan idag av två skäl. Dels hände inget extraordinärt, förutom min korta lobb från ruffen ovanför bunkern på hål 14. Missade bunkerslaget men kom ur. Hade föredragit ett "chipp and run" slag mot flaggan men provade ett kort lobbslag. Och bollen landade där den skulle och rullade i hål. Inte ens om vi hade haft en kamera med oss upp till green så hade någon anat att det var värt att dokumentera.
 
Det andra skälet för att jag inte plockade upp kameran var att vi hade ett gäng på sju  personer från Ljusdal bakom oss. Den första fyrbollen hade två golfbilar och kom naturligtvis ifatt oss lite då och då. Men dom var mer intresserade av hur det gick för deras kompisar bakom, så när dom ibland kom ifatt så satt dom artigt kvar i bilarna och visade inga tecken på att ha bråttom.
 
Det kom lite regn precis efter att vi spelat färdigt.
 
Tillägg från dagens runda.
 
Nigels utslag på hål 16 och hål 18 var riktigt bra. Nere på platten framför "Havet " på hål 16.
På hål 18 var han långt över kullen och på fairway där jag är glad om jag ligger efter tå slag.
Bild från ett annat tillfälle.
Nigels utslag låg alltså långt över kullen men på fairway. Efter ett lätt toppad andraslag låg han senare ovanför flaggan på tre och fick en knepig utförsputt för Birdie. Han var tvungen att skicka bollen nästan 45 grader från hål och hoppas på att lutningen skulle vara rätt för att skicka bollen i hål.
Bra läst, men eftersom det blev någon grad fel fortsatte att luta efter hålet så resulterade det i en Bogey.
Den sortens puttar är kul, men inget som man vill ha.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0