Småregnig golf...

Pernilla Wiberg Open med 52 deltagare.
 
Jag gick i en fyrboll med två duktiga herrar och en duktig dam.
Nisse var på plats, fotograferade alla startande fyrbollar, och gav oss bilder på papper lagom till prisutdelningen.
Jag kan publicera bild på vårt trevliga gäng senare när jag scannat Nisses bild.
Här en suddig bild när Nisse tog bild på Pernilla och bollen före oss.
 
Tog också några suddiga bilder på banan, men det är inget att visa eftersom det inte hände något spektakulärt i blötan.
 
Uppdatering: Scannade in fotografiet som alla deltagare fick.
Nigel, Else-May, Pernilla, Håkan och Ulf före start.
Jag började inspirerad av sällskapet och  välkomnandet med ett Par på hål 1 via vänstra bunkern. Men det höll inte hela vägen.
 
Vi hade länge en jämn match i bollen, men efter lite mer än halva rundan var det två herrar som drog ifrån.
Men ingen trodde väl att 32 poäng skulle räcka långt.
 
I väntan på prisutdelningen så knäppte jag lite bilder.
Karin förbereder prisbordet. Många priser blev det.
 
Putte och Morgan var några som väntade på att sista bollen skulle komma in. Morgans fru spelade inte, men var med.
 
Lars, Nicklas, Lennart, Astrid och Pipa. Lennart ser glad ut på bilden, men det var nog mer på grund av min order än hur golfspelet hade fungerat... men för sjutton Lennart! Vi kommer igen!
 
Jan, Ann och Nigel i väntan på prisutdelningen.
 
Tyvärr drog det ut på tiden, och Nigel måste åka hem för att laga mat åt sina gäster på Knappgården. Han hade annars gärna varit med och applåderat och bidragit till den fullsatta atmosfär som är trevlig vid en prisutdelning.
 
Vinnare i golftävlingen blev....
Nicklas. Kul att se honom på banan igen efter flera års uppehåll.
Han var en stor talang som liten parvel, men tröttnade när det blev stopp i ständiga sänkningar ner mot 10 i hcp och skolan krävde tid.
 
Tvåa kom...
Gunnar Arvestål. Idrefjällens GK och Skerike GK utanför Västerås.
Hoppas att han inte vann en vecka på Idre Fjäll, eftersom han och Anki redan har ett eget hus där.
 
Håkan kom trea. Stabilt spelat.
 
Fyra kom Håkan i vår boll. Han delade poängen med Nigel men kom före på grunda av lägre hcp.
 
Nigel kom alltså femma, och han hade bett mig ta hand om eventuella priser eftersom han måste hem för att ta hand om gäster.
Så jag hoppade upp och viftade med armarna för Nigels prestation, men det lönade sig inte.
Ingen som är frånvarande på prisutdelningen får pris.
Så jag fick sätta mig igen.
 
Jo jag vet att det brukar vara så vid större tävlingar, men blev lite överraskad eftersom Nigel hade suttit med oss länge och väl innan han måste återgå till sin verksamhet på Knappgården.
 
Men Jan fick pris
Gömmer sig bakom en teknologisk golfhandske.
 
Ann fick också pris. Valde ett tungt fat i handsmitt järn - tror jag...
 
Fler fick pris. Kanske alla. Men kameran hann inte med att ladda blixtaggregatet mellan tagningarna, så jag missade många.
 
Jag plockade åt mig ett trepack bollar. Dom ska Nigel få som tröstpris.
 
Vi hade också en match mellan Nord och Syd som vi stämde av efter att hela laget Syd kommit in.
Nord vann med 3/2. Tre upp med två kvar att spela alltså.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0