Regnig men kul golf

Ann, Jan och jag spelade mellan de två rundorna i herrarnas KM.
 
Innan vi gick ut fick jag tillfälle att se en del fina svingar i KM när dom gick ut på hål 10.
Trond
 
Jesper, som gick första nio på banans Par.
 
 
Tobbe
 
Det regnade tunt med tätt med korta uppehåll.
När vi gick ut så kom det till och med en skur ibland mellan uppehåll blandat med tunt men vått regn.
 
Kändes inte så kul att plocka fram kameran, men en pluggad boll på hål 7 måste jag fotografera.
Ann pluggade en boll i bäcken på hål 7 och insåg att den inte var spelbar. Bra gjort att hitta den och bra gjort att kunna gräva ut den när den satt så djupt.
 
Vi spelade Köpenhamnare och Poängbogey. Spännande och ganska jämnt i Köpenhamnaren efter nio hål.
Jag var i ledning med Ann och Jan hack  häl på en delad andra plats.
Poängbogeyn ledde Ann.
 
När vi gick ut på hål 10 kunde jag inte undgå att fotografera hur hänsynslöst en del kör med de hyrda golfbilarna.
Ibland undrar man om vissa bara spelar golf för att kunna dricka och köra bil onykter..
Om man ser en sån här manöver så borde man omedelbart be dom parkera bilen och gå hem!
Jag tror inte att klubben förlorar något på att vara hård mot gäster som beter sig så här.
Tvärt om.
Det finns ingen som kan åka hem och klaga över att man inte fick köra golfbil som om det gällde rallycross i Idre.
Inte utan att bli hånad i alla fall.
Och de som promenerar tillsammans med den som kör golfbil på det här korkade sättet skäms nog, men skulle nog bli glada om klubben satte ett resolut stopp för beteendet..
 
Nåja, det är inte mitt problem. Vi fortsatte att spela golf i regnet.
Snygg träffbild vid inspelen till hål 10.
Två från fairway och en från bunkern. En chipp, en lobb och ett bunkerslag. Vi kan ibland.
 
På hål 14 var Ann några decimeter från hål på utslaget och gjorde en Birdie.
Ann vann rubbet.
 
Jag hade en liten möjlighet att vinna Köpenhamnaren inför sista hålet, men då hade jag behövt vinna hålet och få hjälp av Jan som då måste knipa andraplatsen.
 
Men Jan vann sista hålet.
 
Ann hade 34 poäng totalt trots några streckade hål.
Jag fick en ny runda för höjning av mitt hcp.
 
Balkongbild för någon timme sedan
Vacker regnbåge.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0