Nord-Syd match i golf

Mest sol, men tillfälligt ösregn på hål 6 och 7.
 
Syd representerades som vanligt av Ann och Jan.
Nord kunde den här gången ställa upp med Alf och Ulf.
 
Nord tog tidigt ledningen tack vare bra spel av Alf. Birdie på hål 3! Visserligen efter bra studs från skogen in på foregreen bakom flaggan. Men putten satt snyggt, så Birdie blev det.
Det gäller att kunna fokusera och förvalta även ett lyckat resultat efter ett snett slag. 
Skickligt Alf!
 
Det började småregna på hål 4, men därefter regnade det häftigt en stund innan solen dök upp igen när vi närmade oss green på hål 7.
 
Ann fick ett svårt läge i bäcken på hål 7. Bra försök Ann, men i stort sett omöjligt med den stansen och bollen i utförsläge nära vattenbrynet. Men en snygg bild fick jag.
 
Nord hade en trygg ledning efter nio hål, mest tack vare Alf.
 
På hål 10 fick jag problem och det hängde på Alf om vi skulle kunna behålla ledningen.
Alfs inspel mot green krävde en tredje provisorisk boll efter den första gick utför stupet till vänster om green.
 
Där är det brant och nästan farligt att klättra.
Men Alf är vig och envis. Han sprintade ner och hittade sin boll.
 
Alf insåg ganska snabbt att bollen inte gick att spela med en golfsving från rätt håll.
Men Alf skulle ha upp bollen, så han vände klubban upp och ner och skickade upp den med ett golfslag från vänster.
 
Och upp kom bollen. Helt otroligt bra prestation Alf. Men efter att han sprintat upp efter det miraklet så blev Alf ivrig och slarvade. Femton sekunder av fokusering på nästa slag hade inte skadat efter den bedriften. Tio sekunder är för lite. Noll sekunder är på tok för lite.
 
Det kryllade av golfare på banan idag. Ibland blev det lite trivsamma köer, men det var inget som störde oss eftersom det gav oss tillfälle att då och då träffa fler golfare.
 
Efter regn kommer sol... något som jag minns att min mamma ofta sa när jag var barn.
Här en bild på mina golfkamrater i väntan inför hål 11 där Jan har gjort en Hole In One i det här sällskapet.
Nu gjorde han bara en Birdie.
 
Så vi spelade vidare och hade alltså två Birdies i gänget så här långt.
Och Syd knappade in på Nords ledning.
 
Inför hål 18 var vi i Nord ett upp, Dormy alltså.
Och Nord vann även sista hålet.
 
Trevligt med gott om golfare på banan. Vi fick träffa både de för och efter oss lite då och då.¨¨
 
En kul grej hände på hål 4. Det var två damer som väntade på femmans tee och mitt inspel på fyran toppade jag. Jag ropade fore lite halvhögt. Bollen rullade ju bara över kullen bakom green där de två damerna stirrade på bollen framför..
När vi närmade oss var damerna för oss redo att gå fram och spela hål 5. En av dom böjde si då ner och plockade upp något ungefär där min boll borde ligga.
 
Jag frågade om dom hade sett en golfboll komma rullande. Nej svarade hon som inte böjt sig ner för att plocka upp bollen.
 
En kul grej som sagt.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0