Kul golf idag

Spelade en inspirerande runda med Alf, Classe och Nigel.
 
Många informella tävlingar. Poängbogey, Slag, Köpenhamnare och Landskamp mellan Sverige och Norge/England. 
 
Alf, Classe och Nigel på hål 9. I landskampen låg vi just nu lika, men Nigel vann hålet
Classe fick problem med ryggen som troligen är sviter efter ett vådligt fall från ett hustak för några år sedan och avbröt golfandet för dagen.
Landskampen vanns alltså av England/Norge med 1/0.
 
De andra tre tävlingarna vann jag knappt före Alf. Jag vann också två golfbollar eftersom jag även vann hål 18.
102 slag på 18 hål är säsongsbästa för mig, men 31 poäng innebar en ny höjning av hcp. Vilket behövs med tanke på hur jag spelar nu för tiden...  brukar ha runt  110 - 120 slag...
 
Men jag vill än en gång tacka Micke för hans kommentar när jag svingade med tvärstopp igår så fort jag skulle slå på en boll. Trots att provsvingarna såg bra ut.
Idag hade jag gett mig den på att svinga igenom och inte huka över bollen i tillslaget och tvärstanna.
Och se, jag fick inte ont i ryggen, och bollarna flög oftast längre och rakare! Nigel påminde mig när jag fick ett eller annat återfall i mitt märkliga huggande efter bollen...
 
Och härligt väder hade vi.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0