Härlig golf!

Fantastiskt sensommarväder och spännande golf.
 
Nigel och jag spelade en match för Nord mot Ann och Jan för Syd "på distans".
 
Nord startade på hål 10 vid tiotiden och fick låna "Banvärdsbilen" utan parkeringsbroms och dålig fotbroms, så det krävdes en del försiktighet och lite finurliga omvägar i de värsta utförsbackarna.
 
Började bra när jag gjorde ett Par på hål 10 och Nigel chippade i en Birdie på hål 13.
Nigel chippade in på green och rullade rätt i hål från uppgången till Mördarbacken på hål 13.
Suverän Birdie.
 
När vi senare startade från hål 1 så fick vi sällskap av Lars och Kjell-Åke som också hyrt en golfbil.
Lasse körde och Kjell-Åke promenerade oftast bredvid.
 
Nigel undrar om hans andra slag på hål 7 fastnade i bäcken. Lägg märke till vårt speciella arrangemang för golfbagarna. Vi hade tidigare spritt golfklubbor bakom oss vi det par tillfällen när vi försköt förtöja bagarna upprätt...
 
Ja bollen är i vattenhindret, men spelbar tycker Nigel.
 
Och visst var den det. Skickligt och kraftfullt Nigel! Först bollträff och därefter hur mycket som helst av marken.
 
Här är vi på väg ut på hål 10. Andra gången för dagen för Nigel och mig.
 
Några bollar framför oss kämpade nu lag Syd som fått rapporter om mitt Par på hål 10 och Nigels Birdie på hål 13.
 
I korsningen mellan hål 11 och 14 träffade vi Angel, Astrid och Åse som hamnat i väntkö.
Går det bra frågade jag. Ser ut som ett svar...
 
När det gäller matchen mellan Nord och Syd så gick det bra för Nord. Vinst med 5/4.
 
i Nigels och min 27-håls match var det länge jämnt. Nigel vann med 3/2.
Poängbogeyn vann jag.
 
Träffade travspelskamrater på Grillen efter golfen
Marie och Terje åt oxfilé i olika former. Marie ser förvånad ut efter att ha sett vilken öl jag druckit.
Jag åt en Pizza lite senare efter att ha diskuterat hästar med Ahmet.
 
Imorgon blir det kul golf med Classe.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0