Golf och älgar

Spelade 12 hål med Agneta och Maj från röd tee. Hade tänkt spela alla 18 innan Ann och Jan skulle dyka upp för en runda till där jag hade tänkt spela 9 hål med dom.
 
Men samtidigt som jag tappat golfsvingen och skickat utslag till både vänster och höger på hål 12 och 13 så ringde Ann och berättade att dom var på väg tidigare än planerat. Vad gör man då? Jo jag bad Agneta och Maj om ursäkt och promenerade raka vägen till restaurangen och fick en behövlig vilopaus i väntan på Ann och Jan.
 
Lite peppad av att röd tee numera passar mig bättre när det gäller längder på hålen, så spelade jag röd tee tillsammans med Ann, och Jan fick husera ensam på gul tee.
 
När vi kom till hål 3 så fick vi oväntat möte.
En älgko nedanför röd tee.
 
Hon tittade på oss, men verkade helt lugn och var kvar en bra stund innan hon sakta med älgkliv promenerade vidare,
Var är kalvarna funderade vi. Har hon inga eftersom hon tycks acceptera vår närvaro?
 
Men se där. Två små kalvar kom straxt efter.
De stannade så småningom i vägkröken där man tömmer gräsklipp mellan hål 3 och hål 17 och vi spelade vidare.
Kul upplevelse för mig som tidigare bara sett renar på golfbanan och aldrig tidigare sett en älg med årskalvar.
 
Men jag tog en bild av Ann och Jan också. Mest för att visa vilken fin sensommarkväll det var.
 
Jan har sett och läst på bloggen om mina bekymmer med golfsvingen. En sving där jag tvärstannar efter bollträff och får ont i ryggen. Så Jan införde en tävling i vem som bäst kunde svinga igenom klubban rejält.
 
Tack Jan. Det hjälpte mig. Jag slog rakare och längre än på senare år flera gånger. Hade till och med en sving när skaftet i avslutningen träffade skulderbladen i ryggen.
 
Även om man vet vad man ständigt återfaller i för sorts problem, och vet efter varje slag varför det blev som det blev, så behöver man höra det från någon som ser eländet.
 
Ungefär som en muntlig videoupptagning.
Men det förutsätter naturligtvis att kommentaren kommer från någon som man spelat en del golf med.
 
Att få höra "Konstig sving du har" från någon med högt hcp, som man inte spelat med så ofta, är ingen hjälp.
Men dessbättre händer det sällan. För min del är det nu många år sedan. ;-)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0