Plogat in till golfbanan nu!

Men det är mängder av snö kvar på banan och rangen är inte öppen.
 
Fredrik och Angela plockade och donade i golfshoppen. Nya grejer har börjat anlända kunde jag se.
 
Av någon anledning hade jag en järnsjua och tre gamla golfbollar i bilen. Jag svingade klubban för första gången i år från den plogade vägen och skickade tre golfbollar ut på rangen. Lugn och fin sving och det kändes kul!
 
Tog också en tur upp till Idre Fjäll för att titta på glada turister i solen.
Missade en spektakulär händelse trots att jag hade kameran bredvid mig när jag njöt av solen på Nästet.
Det kom en utförsåkare med full fart runt hörnet på uteserveringen och höll på att kollidera med en längdåkare på väg från skidstadion. Mannen missade längdåkaren och svängde in med full fart mellan snöhögen och gärsgårn. Kan inte gå bra tänkte vi och stod upp och stirrade när en skida fastnade och han gick med huvudet före in i gärsgårn... usch. Spetsad tänkte jag. Usch.
 
Hela uteserveringen stod upp och höll andan när han trasslade sig loss och skidade vidare ner mot Puttes skoteräventyr. Någon kamera hade jag inte sinnesnärvaro för att plocka upp.
 
Men här ovan är en bild på scenen för skådespelet som jag tog efter att vi satt oss ned igen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0