Golfen närmar sig

Otroligt nog, men här uppe är ju våren kort och intensiv.
Någon skargolf på senvintern blev det inte i år, men vad gör det när vi kan ana att det blir en fantastisk golfsäsong i år.
 
Visserligen inte några nya golfhål där jag vill se dom växa fram på allvar, men en kul tävling får vi i år.
Riksmästerskap för partävlingen far och son!
 
Massor av medlemmar behövs för att göra det till ett lyckat engagemang. Jag menar inte glada ansikten som hälsar välkommen, det sköter personalen i shoppen och restaurangen suveränt bra. Jag menar hjälp ute på banan där vi som brukar slå snett vet hur man hittar bollar.
 
I brist på en mur av åskådare så föreslår jag att vi placerar ut ett stort gäng av forecaddies som hittar bollar som flög långt men hamnade spelbara i vår snälla skog. De hål jag tänker på i först hand är hål 1, hål 5, hål 10 och hål 13.
 
Vårt projekt med en webbkamera har legat lågt under vintern kan det tyckas. Och det är sant. Klokt dessutom.
Men nu kryllar det i fingrar och fötter hos oss som är närmast berörda av att få det tekniska på plats.
 
Ordovicium, Jan och Ann alltså, betalar för den här möjligheten till en tydligare marknadsföring av golfbanan. 
 
I brist på webbkamera så får ni nöja er med mina bilder från i dag.
 
Mulet och plus 7 grader när jag besökte golfbanan. Senare blev det sol, och det blir fortsatt plusgrade enligt prognoserna.
 
Hälsade också på hos Arne G. Glömde fråga om Pernilla W tittade in för att hitta något nytt att köpa.
Härliga målningar!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0