Ruggig golf i dag...

Smått regn blandat med en liten skur då och då.
 
Ann och Jan spelade ruggigt bra, medan Ulf och Nigel kände sig otrygga med både stans, sving, bollträff och puttar.
 
Men kul hade vi. Och det hade Uddeholmsgänget också med en kär bekant från förr. 
 

De som minns och var med känner igen Gunnar från "Dalenskaparna", som varit i Idre och berättat, inspirerat och sjungit vid minst tre tillfällen.
 
Vår golfmatch mellan Nord och Syd slutade med en överlägsen seger för Sydlaget Ann och Jan.
Alla andra tävlingar vann Jan och Ann kom tvåa. Jag kom sist.
 

Det kom en och annan vindby ibland. Ann söker kontakt med Viasat Golf för att rapportera aktuellt resultat. Syd vann med 7/6. (eller kanske 8/6).
 

Jan hjälper till med att fälla ihop antennen och menar att det kommer annat intressant att sända. 
 
Och det gjorde det. Jan gjorde en enkel Birdie på hål 15. Bra utslag, bra greennträff och en enkel putt. Men vem är intresserad av det enkla spelet? Ungefär lika intressant som att titta på medan målarfärg torkar.
Snyggt målat Jan, och 5 poäng på hålet!
 
På hål 16 gällde det för dagen en öl för en Bogey.
 
Jag hamnade i problem.

Bollen studsade upp ur vattnet och hamnade långt ner bakom vägtrummorna...
 

Jag provade om det fanns en möjlg stans, men det gjorde det inte, och jag tog ett bakåtslag.
Fyrtio meter kortare resultat än jag räknade med, men kul ändå.
*     *     *
Efter golfen  åt vi gott och hade kul på Idregrillen innan vi tog en liten tur runt byn.
Ett häftigt ösregn skapade en kul himmel eftersom solen bröt fram lågt över fjällen åt norgehållet. 
 

Nej det brinner inte...
 

Och en regnbåge kunde jag fånga på bild när jag promenerade till Konsum för att hyra en film för 29 kr.
 
Men fotbollen tog över, så filmen får jag väl se till frukost.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0