Kurvan Open

Trevlig tävling med priser till alla.
 
Jag spelade i lag med Angela och vi hade två glada gutar fra Norge som medspelare i bollen.

Stian och Per är glada trots lite envist duggregn. Här på hål 17.
 

Arne och Vicky kom och mötte oss på hål 16.
 

Angela omgiven av två norska gutar efter avslutade arton hål.
 
Därefter väntade vi på de övriga bollarna i tävlingen.
 
 
 
 

Så var det dags för prisutdelning...

Närmast hål blev naturligtvis Jan, eftersom det är det hål där han gjort "Hole In One" utan att tidigare ha fått något pris. Hål 11 alltså. Idre Fjälls hål där det länge fanns en middag för två som pris... say no more...
 
Längsta drive för damer lyckades jag passera med råge (ovanligt bra för mig i år), och läste på flaggan att det var Ann som var i ledningen. Men det fanns ju några långtslående damer kvar i tävlingen...

Mari slog längst på hål 15.
 

Fredrik slog längst av herrarna på hål 15.
 

Prisbordet räckte till alla. Allt sponsrat av Kurvan och Syrrornas. Startavgiften gick till klubbens juniorer.
 
Kjell och Lena vann Bästbollen på hyfsade 40 poäng.
 

Tvåorna hade också 40 poäng men betydligt högre och bekvämare hcp.
 
Angela och jag kom inte sist. Jag råkade se att Ann valde mellan en mössa och en duk när hon var framme för att hämta pris på ungefär sjätte plats, så jag skänkte duken till Ann och fick Jans sexpack Coca Cola som kompensation...
 
Jag ska nog gå ner på rangen oftare och testa golfsving och bollträff lite mer, så att jag får bätre förståelse för varför bollen smiter iväg åt fel håll ibland. Att försöka hitta tillbaka till det jag en gång kunnat är nog inte så klokt att göra under en tävling.
 
*      *      *
Greenerna är fina och rättvisa nu. Stimpvärdet är troligen runt 7,5 om man mäter medelvärdet på en plan green. Hörde ett rykte om att det skulle vara 10 - men då måste man ha mätt i ett utförslut.
Ska försöka mäta i morgon. Jag gjorde det för några år sedan, och då hade vi 8,5 som mest. På golvet i shoppen är det 14.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0