Isen i Arktis...

Någon "expert" på bloggen som jag inte längre är vålkommen till skrev i slutet av augusti att den kraftiga minskningen av havsis då berodde på en storm.
 
Senare har man på samma blogg hänvisat till andra "experter" som påstått att minimum i år skulle infalla tidigare än förr...
 

Jag är ingen expert, men nyfiken. Men nyfiken får man tydligen inte vara på den bloggen.
 
Väder och klimat intresserar mig, men när jag någon gång påpekar att det finns människor som ägnar timmar och dagar åt att göra tillfälligt väder till viktig politik - d vs strunta i allt och sänka skatterna - då blir de som känner sig träffade lite sura och stänger av min IP-adress.
 
En sorts demokrati som jag tycker är helt OK. Men lite nyfikna frågor borde dom väl ha haft glädje av....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0