Halv golf....

Spelade igår nio sista med Käck som är på tillfälligt besök.
 

Jan-Erik hade redan spelat nio hål och behövde en kaffe och rejäl smörgås.
 
Det roligaste som hände för min del var att jag lyckades rulla upp andra slaget på hål 15 för en Birdieputt, men ni vet vad som händer om man rullar upp bollen mot mitten av den greenen...
 

Bollen rullar av till höger... och att rulla in på vänstersidan går ju inte på grund av bunkern.
Jag låg precis utanför foregreen in kort och nedtrampad ruff, så att sätta Birdieputten kändes fullt möjligt. Lite uppför och till höger om hål så viker den ner och i.
 

Men jag höll upp lite för mycket, eller puttade lite för hårt, så bollen vek ner först efter hålet.
 
*   *   *
I dag spelade jag första nio med Alf, men det hände inget spektakulärt, och vi hade mycket att prata om, så jag tog inga bilder trots härligt väder efter en kall natt och dimmig morgon.
 
*   *   *
På lördag är det dags för den årliga "Dansbandsgolfen" i samband med dansweekend på Idre Fjäll.
Jag hade inte anmält mig av olika anledningar, dessutom är det en partävling, och då kan man ju inte plötsligt hoppa av... men så ringde Maggan M som i många år varit här med ett roligt och trevligt tjejgäng, och dom saknade en person för att kunna bilda jämna par.
 
Kul! Jag tackade givetvis ja, och letade i bildarkivet efter minnen från förr. Hittade bilder från tävlingen 2008.
 

På väg ut till kanonstarten det året så tog jag en bild på Carina och Maggan. Jag hade spelat med Maggan tidigare, men inte på någon tävling.
 

Maggan och Carina placerade sig bra och fick pris.
 
Senare kom en överraskning. Tjejerna hade fixat så att jag också fick pris på grund av flitigt golfande.
105 rundor det året tror jag.

Tack Maggan och Carina, och Trond, som alltid kan improvisera när det erbjuds tillfälle.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0