Final,,,?

 
Kul final i Gut- och Jentgolfen idag.
 
Det blev trots få föranmälningar hyggligt bra uppslutning.
 
Alf jobbade med att pussla ihop bollar in i det sista.
 
Många tar för givet att man slipper anmäla sig i förväg till en klubbtävling. Det räcker att vara på plats i god tid tycks man tro.
 
Men å andra sidan har ju klubbens hemsida inte visat vilka som anmält sig. Åtta anmälda herrar visade sig vara nästan det dubbla... och fler blev det.
 
Start i smått regn.
 
Bild på vinnarna? Paus på hål 3 med mina spelkamrater.
Dan-Rickard började med Par och kompenserade ett streckat hål 3 med en Birde på hål 4. Tor-Arne körde Bogey efter Bogey och samlde poäng.
 
Jag tittade på och njöt. Men jag samlade många enpoängare.
 
Sol och värme fick vi också. Här lite väntan på hål 9.
 
En vacker golfbana ned många nöjda golfare. Hoppas vintern dröjer...
 
Jag avbröt för första gången en tävling efter hål 12. Inget allvarligt, men ett nyp i ryggen känner jag igen. När jag dessutom ska golfa imorgon och förhoppningsvis ytterligare några veckor, så avbröt jag.
 
Man vill ju inte starta om helt från början i min ålder...
Klippte bilden på lilla Tuva från min dotters blogg utan att fråga.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0