Dansbandsgolf

... men bara delvis. D v s golf utan vare sig dans eller band för min del...
 
Spelade i lag med  Maggan och vi hade två trevliga  herrar som medspelare i bollen.
Vi startade på hål 1 (det var kanonstart).
 
Maggan och jag hade 19 poäng i bästbollen efter nio hål.
 

Magnus, Maggan och Kenneth poserar inför hål 10.
 
Vi såg aldrig till någon boll bakom oss på hela rundan. De som startade på hål 18 måste antingen ha spelat väldigt noggrant eller kanske tagit fikapaus efter ett hål... :-)
 
På hål 16 kom vi rejält ifatt bollen före oss med Skalman som ende herre med tre damer.
 

Jag tänkte för ett ögonblick krypa ihop nedanför trappan och ta en närbild på ett utslag rakt framifrån, men det tyckte inte Skalman var en bra idé. Ett blink senare så tyckte inte jag heller att det var en bra ide.
 
Maggan tog en bild på mig också...

Antagligen en bild på provsvingen...
 
Men vi slet ihop 40 poäng främst tack vare Maggan. Om man räknar Bästboll som jag räknar så bidrog vi med nio hål var.
D v s varje gång vi hade samma poäng på ett hål så ringade jag in mitt resultat.
Med den metoden så bidrog vi med nio hål var. Fniss.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Kenneth Karlsson

Hej Ulf!
Ville bara tacka för en trevlig golfrunda, bättre sällskap får man leta efter. Ha en trevlig höst med mycket golf!
MVH
Kenneth Karlsson

Svar: Tack själv Kenneth!Maggan är aldrig fel att ha med i bollen, men du och Magnus var inte heller fel. Bra kämpat!
Spelade en runda i dag trots årets värsta ösregn i några timmar innan vi skulle ut.
Men vi flyttade fram starten en halvtimme och fick kanonväder med ett kort avbrott för en rejäl hagelskur vid hål 15.
UffeB

2012-09-17 @ 11:27:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0