Fjällvandring

Inte just nu kanske, men hittade artikel i Mora Tidning.
Härlig bild!
 
Jag köpte några exemplar av Jonas vandringsguide. Ett ex fick min son som gåva.Han var på scoutläger uppe i trakterna när han var pytteliten.
 
*    *    *
En annan kul grej med tanke på min son.
 
När Per gifte sig i somras så fick dom en härlig målning av "Herr G". Arne heter han och i det här fallet var målningen en beställning av Ulf. Arne målade tre versioner...
Per och Anna blev jätteglada för målningen.Arne hade gjort en fri tolknning av Pers och Annas besök i Ammmarnäs året innan.
 
Anna och Per var lite senare på besök för fjällvandring uppe i fjällen ovanför Funäsdalen.
Senare hade Arne utställning i Sveg.
Där fanns version två av målningen på Anna och Per i Ammarnäs med. Den målningen köpte kommunen, och den hänger numera på äldreboendet i Funäsdalen.
 
Ska berätta det för Per när jag får tillfälle...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0