Mer golfbanejobb

Det skulle behövas många fler frivilliga för att släpa ris och ge mig ett handtag i väggklättrande och skruvande.
 
I mitt fall krävs det bara en person som kan hålla i stegen eller langa verktyg och komma med kluriga lösningar...
 
När det gäller risuppsamling så krävs det bara bra handskar och lite intresse och fantasi när det gäller logistiken. Bra kondition och lite muskler är också bra, men en del kvistar är små...
 
Egon var där och körde timmer och höll mig med lämpliga verktyg för mitt skruvande. Tack Egon. Jag har väl en uppsättning någonstans i mitt överfulla källarförråd, men det kan ta en dag att hitta fram...
 
Jag flyttade stegen till nästa gavel för att förbereda för uppsättning av en webbkamera.
 
Lite demontering före montering...
 
... demontering klar. Nu återstår montering. Fäste för webbkameran specialtillverkas inom kort av en trevlig Idregut.
 
Jag tog en paus i klättrandet och hälsade på hos herrarna som flyttade och eldade ris.
 
Per Olov matade brasan och Inge transporterade dit mer ris.
 
Trädfällningen och behovet av hjälp med risbärning annonserades på Facebook före helgen, men få dök upp.
Alf jobbade hårt igår eftersom han hade läst Facebook. Jag råkade också läsa Facebook (vilket jag inte gör regelbundet), men jag tog tillfället till at försöka komma framåt med det andra projektet med webbkamera och internet för grabbarna som jobbar på banan sommartid. Just nu verkar inte någon av banpersonalen vara anställd. (eller inställd)
 
När det gäller att få fler att ställa upp ideellt så handlar det nog inte om ointress. Det är nog mer en fråga om brister i informationen. Alla är inte engagerade i vad som händer på Facebook.
 
Kärntruppen har fikapaus. Jag hade ingen termos med mig, men kunde fika på byn eftersom jag behövde åka dit några gånger för att skaffa material till mina installationer.
 
Anders var också på plats, men hann inte med för att ta en kaffepaus. Nu började det skymma, så vi åkte alla hem efter att en hel del blivit gjort.
 
Men det finns fortfarande massor av ris att flytta och elda.
Och så småningom vore det kul med någon som kunde hålla i stegen när jag ska upp på verkstadstaket...
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0