Härligt skidväder på Idre Fjäll i dag...

Träffade Classe som varit och åkt med Emelie och fastnat på bild.
Bilderna finns på Idre Fjälls hemsida, men jag bjuder på repris här...
Classe trycker iväg inför nästa sväng...
 
Emelie mitt i skäret med härliga vinklar..
 
*   *   *
Jag var inte där. Har inte plockat fram skidgrejorna än.
 
Tog en tur uppåt, men vände vid Himmelfjäll där det var ett intressant jobb på gång inför bygget av en affärsbyggnad som ersättning till det tillfälliga Sporttältet.
Peter Emretsson jobbade för att planera marken inför det nya affärsbygget... just nu kanske bara infart och parkering, men det rullar på.
 
*   *   *
Tog senare en tur till golfbanan...
Blev omkörd av en polishelikopter på väg genom byn, men det var inte mig dom var ute efter.
 
Jag besökte inte golfbanan för att spela golf, utan för att försöka samordna en liten insats som kan bli kul framöver.
 
Ingalill, Fredrik och Martin var på plats för att märka ut några träd som ska bort inom kort.
 
Ïdag hade det varit perfekt för skargolf, men ingen av oss hade klubborna med.
Några bilder:
 
Som synes en del is på farway, men det ska ju bli mildväder igen några dagar i sträck...
 
*   *   *
Hälsade också på hos Arne för att se vad som händer i ateljén.
En ny variant på en målning som jag visat tidgare.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0