Röjer vidare hemma...

... men hann med en tur till Idre Fjäll i gråvädret.


Låga moln och plus 2 (plus 4 nere i byn).

Tittade in hos Arne också som jobbar vidare med ett kul projekt. Inga bilder på det än...

Därefter hälsade jag på hos Agneta och hjälpte henne i första hand med skrivaren som vägrade skriva svart.
Efter mycket letande för en envis men ovan, så hittade vi äntligen rätt i menyerna och kunde köra rensningsprogrammet ett par gånger. Men det krävdes ett par samtal med Amtech i Mora först.

Visst är det märkligt att två datorer av samma fabrikat med samma operativsystem kan visa så olika menyer för att hitta rätt. Men OK, Agneta har en HP-skrivare med trådlös anslutning och jag en Canon via USB... alltid lär man sig något genom att hjälpa sina vänner.

Amtech bidrog med bra tips. Jag köper bläckpatroner från Ink Club utan problem, men det var tydligen ett känt problem för många enligt Amtech. Kanske olika för olika skrivarfabrikat?

*    *    *

Nu ska jag röja väg genom vardagsrummet till grabbarna som i morgon ska ut på min balkong för att byta smått angripna överläggare på balkongräcket.

Hoppas att jag inte blir skadeståndsskyldig om dom snubblar på några kartonger, gästsängar, boktravar, tavlor och annat när dom ska krångla sig fram... hade kanske varit säkrare med en stege från utsidan  :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0