Majsnö...

Återvände till Idre i snö i går.


Hälsade på hos Ahmet och Lotta på Idregrillen för att äta lite gott och tippa hästar inför lördagens V75. Stora och många snöflingor och 1 plusgrad.


Jag fick också vara med på bild i snögloppet.

I dag har det fortsatt att snöa lätt till och från.


Nederbörden behövs eftersom det dröjer innan man kan starta bevattningen, men visst hade det varit roligare med varmare väder redan nu.

I år får vi nog en fin golfbana med gott om grönt gräs tror jag.

Ny restaurang också. Det nya SPA-bolaget kommer att driva restaurangen i sommar och det bådar gott eftersom det är en långsiktig satsning med mängder av entusiasm inför framtiden.

*    *    *

Jag är själv just nu mest engagerad i att sortera bland gamla minnen som min mamma sparat, och som hon haft många år på sig för att  prydligt sortera och skriva prydliga lappar på varje kartong eller påse. De finns inte en enda plastpåse utan att den har en liten anteckning om innehåll och en prydlig rosett av ett snöre eller annat knutet band.

Älskade mamma, och pappa. Pappa dyker också upp på ett påtagligt sätt trots att han lämnade oss på tok för tidigt för många år sedan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0