Utflykter för att se hur snön smälter...

Började på golfbanan.


Många träd har fällts i trakterna av hål 10, 11 och 13. Det var intressant att studera årsringarna. På de äldre träd som vuxit nära fairway kunde man lätt se hur gammal banan är.

Man kunde också se att gallringen var nödvändig för att återskapa lite av den ursprungliga bandesignen. En hel del av de numera 6-8 meter höga träden var bara ett frö eller en liten ynklig tallruska på någon decimeter på den tiden. Men idag var dom en dryg decimeter i diameter och höga nog att vara ivägen för många finurliga golfslag för att korta av ett doglegg eller komma ut ur skogen på ett kul sätt...


Green hål 9


Fairway hål 18


Hål 7 från Foskrosvägen


Arne studerar green på hål 10. Lite grönt spirade på de delar där snön varit borta en tid.


Vicky var med och rusade runt och hittade tre rangebollar i skogen. På tillbakavägen kopplade Arne Vicky, och här har hon hört, sett eller sniffat något intressant nere vid tee.


Erling var det. Erling har jag inte sett så mycket av på senare tid, men nu fick jag låna två klubbor av honom och slå några bollar ut i vårt gamla övningsområde i skogen till vänster om rangen. Nästan så att man blev sugen på att spela golf!


Tittade in i shopen som numera är både kansli och shop. Fedrik tittar ner i golvet för att inte trampa i spacklet på golvet.


Gunnar och Pipa dök också upp.
Inga-Lill som är ordförande i golfstiftelsen gjorde också ett besök, men hon tycktes ha bråttom så jag brydde mig inte om att ställa alla mina frågor om restaurangen, ekonomin, mm...

*   *   *

Tog också en tur upp till Idre Fjäll och vidare upp till Nipfjällets vinterparkering.


Massor av ont om snö vid sidan av pisterna. Men det ser bra ut inför påsken om det kommer en köldknäpp till kommande helg och kanske lite snöbyar från ovan.


Städjan är nästan snöfri en månad för tidigt. En kombination av ovanligt lite nederbörd i vnter oc tidig värme. På nordvästbranten åkte jag utför i maj för 8-9 år sedan efter att ha traskat upp med skidor på axeln och pjäxor i en ryggsäck.


Nipfjället visade upp några mäktiga hängdrivor högt upp.


Träffade också en ung Same som varit ute med snöskoter för att hålla uppsikt över renarna.
Suddig bild, men jag vet att det är Andreas.


Nordbackarna på Idre Fjäll.



Kommentarer
Postat av: Birger

Ser ut att bli tidig säsong, verkar det vara några skador? Min Idre säsong börjar tidigast V 24.

Birger.

2012-03-27 @ 20:45:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0