Skidåkning idag

Hade bestämt träff med en trevlig Ineke från Holland som jag träffade på golfbanan i somras.

Vi parkerade vid skidstadion och där dök Maggan upp - en annan trevlig golfkompis sedan några år.


Kul med alla golfvänner från när och fjärran som dyker upp även vintertid i Idre.

Något som Idre Fjäll och Älvdalens kommun kanske borde uppskatta mer än man gjort under senare år...

Ineke är nästan uppfödd på skidor efter några år i Alperna i tidiga år.

Efter ett par åk tog vi en choklad- och kaffepaus på Nästet.


Och vem träffade vi där om inte en annan trevlig golfprofil - Elisabeth som drev golfrestaurangen i många år. Lite suddiga bilder inne i värmen på Vildmarksnästet, men jag har numera lärt mig att en kamera som åkt några turer upp och ner i kall blåst kan drabbas av imma när den plötsligt kommer in i värmen...


Vi gjorde ett par besök uppe på toppen i blåsten. Det disiga bakom Ineke är yrsnö i hård vind även om det just här är lite lä.


Solen kom mer och mer och vi tog en ny topptur. Ett par av den äldre sortens dånande snöknoner blåste konstsnö upp mot topprestaurangen i den hårda vinden. Antagligen för att snygga till den kalblåsta terrängen utanför.


Vi tog en paus i värmen med kaffe och Semla och te med kanelbulle.


Vi njöt också av utsikten bort mot Norge trots fotsatt hård vind.

Efter några åk i de nya Ostbackarna och annat så tog vi en tur till Fjätervålen.

Jag ville att Ineke skulle få prova den anläggningen trots blåsten på toppen. Jag avstod skidåkning eftersom jag hade tagit av mig mina jobbiga pjäxor inför bilfärden. Kanske hade jag trötta ben också...


Ineke surfar ner efter en isig och blåsig start på toppen.


Och sista åket av fyra i Fjätervålen gick också bra.

Kul skidåkning och utflykt med kul sällskap och överraskande möten.

Kan bli någon mer tur innan veckan är över om vädret stämmer och mina hantverkare som ska byta köksfläkt kan berätta när dom vill komma in hemma.


Kommentarer
Postat av: Anki

Hej Ulf!



Så underbart det är att komma in & läsa din blogg och se dina fina bilder från vackra Idre.



Hoppas allt är bra med dig.



Kramar från Anki

2012-03-20 @ 12:47:53
URL: http://www.ankifl.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0