Segt mulet idag...

Bra för golfbanan troligen, men inte jättekul för de som vill åka fort utför Chocken i helgen.

Tog en en promenad till Arne och Angela för att överlämna en present från Ineke.


Jag tog genvägen förbi gamla Bergskolan och fick se att Idre Hemslöjdsförening flyttat in där.

Kul att det blivit något av den byggnaden. Där tillbringade jag en hel del tid under mina första år i Idre. Nu finns Fjällposten, Nisses Sportbild, Golfklubbens kansli (som på sätt och viss är nedlagt) där, förutom en massa bostäder för ungdomar som jobbar på Idre Fjäll.


Arne hade målat vidare på en målning som jag visat tidigare. Han hade också börjat på en ny som jag inte tog någon bild på. Som vanligt med härlig jazz från cd-spelaren som musik under arbetet.

Angela blev jätteglad för godiset från Ineke.

Snart ska jag och sju andra dela på en massa pengar efter att V 75-hästarna överraskat på det sätt vi tror och hoppas på...

Uppdatering.  Vi fick inget att dela på eftersom 5 rätt gav noll i utdelning... å andra sidan var det ingen som vann miljoner heller. För många favoritsegrar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0