Ingen skidåkning på två dagar...

Vi har hantverkare i lägenheterna som installerar köksfläktar i varje lägenhet som ersättning för de gamla anordningarna som bara var ett filter och ett spjäll.

Så jag passade på att vara hemma och städa och möblera om efter att ha blivit av med en onödigt stor soffa.

Hörnet mellan sofforna är numera ett hörn mellan en soffa och en fåtölj.

Inte så kul med en datorskrivare i hörnet under den vackra lampan, men bekvämt...


Lampan köpte jag i mitten av sjuttitalet och är designad av en berömd dansk som hette Poul.
Jag har letat på nätet och hittat en Poul Henningsen, men ingen bild på min lampa.

Men eftersom det vore kul att veta vad det är för "konstverk" jag har i taket så har jag skickat mail till ett företag i Småland som tycks ha bra koll på vad Poul H har designat.

Idag trodde jag att det skulle vara dags att installera köksfläkt hos mig, men icke så.
Händer kanske imorgon.

Lite utflyktsbilder från idag:


Hälsade på hos Arne, Angela och Vicky.


Nu smälter snön snabbt. Det regnade i natt enligt uppgift.


Snön försvinner snabbt under träden, och ute på greener och fairways är det nog bara ett par tre decimeter kvar.


Spår efter en skogsmaskin från parkeringen. Trädröjning på gång kanske?
Jag varken hörde eller såg någon aktivitet, men något är tydligen på gång. Jag tror att det handlar om att glesa ur lite mer runt hål tio. Blr spännande att följa.


Jag tog också en tur bort till f d Egons där Oskar tvättade en av sina maskiner. Oskar som kom hit till Idre för några år sedan för att sköta snöröjningen. Nu har han köpt Egons verkstad och jobbar med får, grisar, kor och skogsröjning. Men inte i bilverkstaden. Där huserar numera "Plåt Jonny"...

Några färska balkongbilder också



Den lilla fjällbäcken som rinner mellan husen porlar och glittrar fint nu.

*   *   *

Nu ska jag ner i tvättstugan och göra nytta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0