Chocken och Speed Ski i helgen

Nej jag tänker inte deltaga, men jag ska nog dit för att se finalen i världscuptävlingen på söndag.

Här några bilder som jag klippt från Idre Fjälls videoblogg.


Micke ska inte heller deltaga, men han tvingas pista branten hängande i en tunn wire...


Tufft jobb...




Sanna Tidstrand är nästan hemmaåkare eftersom hon kommer från Sörsjön.
Hon leder världscupen för damer och är också innehavare av världsrekordet för damer.
242,59 km i timmen - på skidor!

Om jag fick välja mellan att sätta mig i en pistmaskin i Chocken eller ställa mig på ett par raka skidor på 230 cm (eller liknande) skulle jag nog välja skidorna, även om det blev det sista jag gjorde...

Men jag är glad att jag slipper välja. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0