Golfpremiären avverkad...

... borde kanske ha spelat åtminstone några hål före den första tävlingen...

Utslaget på första tee gick högre än långt. Passerade med lite marginal röd tee efter en lååång stund i luften.

Ingen katastrof om man spelar ensam, men nu spelade Agneta och jag Greensome.

Hur menar jag då? Agneta prickade naturligtvis fairway långt fram, så mitt misstag hade ju ingen betydelse... men ni vet hur det kan bli. Är man otrygg inför ett golfslag så går det inte bra. Speciellt inte när man sedan ska förvalta ett bra golfslag från sin lagkamrat.

Tråkigt för Agneta att jag presterade så illa.

Men trots ett synnerligen tråkigt väder med kyla, ösregn och hagel så gav vi inte upp.

Vi spelade i samma boll som Lisbeth och Göril. Deras sällskap bidrog också till att vi gärna fortsatte trots att vi hellre hade suttit hemma och sett golf på TV.

Jag tror att jag hade två riktiga golfslag på hela rundan, och tre eller fyra puttar som var på hålkanten utan att slinka i.

Men i övrigt så hände något märkligt när vi kom in efter regn och hagel på nionde hålet och behövde en kaffe och en korv. Bollen före oss satt och åt lunch i godan ro. Märkligt tyckte jag, men efter en stund fattade jag. Bollarna före dom hade helt enkelt tagit regnpaus mitt i tävlingen!

Det fanns alltså gott om tid för en lunch för de som fattat att det plötsligt blev tre eller fyra bollar i kö på hål tio...

Trots att det ibland inte kändes så idag så ska golfen få nya chanser. Tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0