Golfklubbsbesök i Örebro

Passade på att träna lite puttning i Örebro.
 
Besökte först Kårsta GK.
Fiffig formulering vid pausen efter nio hål!
Kan dessutom berätta att övningsgreenen var både vacker och snabb med lite småluriga onduleringar.
"Bollen rullade ända tills den låg still..."
 
 
Nästa besök gjorde jag på Lanna som haft lite olika turer efter utbyggnad med Lanna Lodge (och Spa tror jag), men spela golf där går bra även om restaurangen var stängd. Hur det var med Spa´t vet jag inte, men å andra sidan puttade jag bara.
 
Man klippte fairway mitt på dagen trots att det var mängder av golfare ute på banan. Synbarligen utan några som helst problem, men troligen bättre gräs att spela på ända fram till ljusa sommarkvällen.
Puttinggreenen var kortklippt och det rullade jättebra, men det var pyttesmå öar av olika grässorter som gjorde den lite hoppig... påminnde om ett lapptäcke av små runda bitar i olika gröna nyanser...
 
Gustavsviks golfbana besökte jag också.
Fint och välskött övningsområde och jättefina övningsgreener.
Så nu har jag tränat puttning som aldrig förr...
Ska bli kul att komma hem och testa de eventuellt nya färdigheterna.
 
Det händer att golfare klagar på långsamma greener därför att dom är vana att spela på snabbare, eller tvärtom. Jojo, men jag tror att det mest handlar om dålig puttning i de fallen...
Jag är ett exempel på det. Jag puttar lika dåligt på en långsam som en supersnabb green. Varken bättre eller sämre på grund av hur snabbt det rullar.
 
*     *     *
 
Nu är jag i Strängnäs. Kanske blir det lite puttning här också i morgon om regnet upphör.
I så fall blir det tillsammans med Linus.
 
Trevlig Ford under körsbärsträdet. Besökte Ford i Örebro för att forska vidare om mitt förmodade krångel med den hemliga startspärranordningen från Bosch.
- Vi får inte koppla ur startspärren, säger fordmannen.
- Vi får inte heller tala om hur man gör, men du kan lämna in bilen här och skriva på en massa papper som visar att det är på ditt uppdrag.
Jaha tänkte jag...
- Men jag kan koppla själv bara jag får tips om vad man plockar bort för inredning för att komma åt enheten.
Det fick jag veta, men jag fick också veta att det kanske var ett problem med fukt vid kontakterna under säkringspanelen vid batteriet.
Efter en suveränt bra och kostnadsfri hjälp så är jag inne på att det nog trots allt handlar om det gamla och välkända problemet med fukt i den lådan.
Ska bli kul att pyssla med när jag är hemma i Idre igen framåt torsdag.
 
Men nu är det semester och skoj i Strängnäs. 
Det blommar lite här och där trots regnet.
Grönstedt vill in. Han såg direkt när jag kom ut för att ta lite bilder och ville in...
Och där satt Tuva och undrade varför det såg ut som att jag ville in när jag nyss gått ut.
 
Linus pekar på en minigurka på en stor gurkplanta i köksfönstret.
I morgon blir det kanske puttning med Linus, och senare eventuellt korvkiosken med Johan om inte fotbollsmatchen ställs in på grund av regn och vattensjuk plan.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0