Fjärde golfrundan...

Spelade första rundan för i år med Ann och Jan.

Jag åt en läcker toast med renkött och pepparrot i väntan på att Ann och Jan skulle anlända.

Läckert!

När vi skulle gå ut på banan kom det en rejäl skur, så vi sköt upp starten en halvtimme.

Vi fick omväxlande brännande sol och lite smådropp under de första nio hålen.


På hål 4 fick Jan och jag ett knepigt läge för inspelet...

Jan grejade det bra till vänster om tallen, medan jag försökte gå till höger och studsa mot green via en annan tall. Jag träffade fel tall men fick ett skapligt läge på grannhålets fairway.


På hål 7 mötte vi en vit ren. Han hade ett helt gäng kompisar med sig, men dom var på andra sidan stängslet.


Ann chippar in mot provisoriska greenen på hål 7.

När vi tog paus efter nio hål kom det ytterligare ett långvarigt skyfall, så det blev en förlängd paus.


Vi fortsatte golfen utan regn. Här spelar Jan in mot flaggan på hål 13.
Det var provisoriska greener på hål 1, 7, 13 och 17.


Vi tog en liten paus på altanen vid hål 17 och delade en minijäger för att få träffa Lisbeth, Göril, Björn och Anders.


Ann och Jan besteg Rendalssölen förra sommaren, och hade hört talas om att Anders hade gjort samma sak med en lite extra knorr. Han hade efter den turen åkt till Idre och spelat en golfrunda - samma dag!  Mäkta imponerande.


Stilstudie på Björn.

Rundan som Ann, Jan och jag spelade var årets första i vår rullande Eclectic och Köpenhamnare, m m.  Jan vann Köpenhamnaren överlägset och Ann och jag delade.

I poängtävlingen kom jag sist och Ann tvåa, men jag fick med mig ett Par till vår Eclectic.

Trots mitt dåliga slutresultat, så är jag nöjd med att ha haft ovanligt många bra golfslag under rundan. Jag brukar vara nöjd med enstaka bra golfslag, men den här gången tror jag att jag hade sex eller sju...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0