Spelade nio hål med Classe

Juniorträning med fler instruktörer än juniorer...
 
Borde kanske ha frågat om jag fick delta som junior...
 
Malin och Jocke pryder trappen upp till altanen.
 
Så småningom dök Classe upp efter att ha trimmat svingen på rangen, och vi spelade en nio håls match.
Jag vann första hålet, Classe vann andra och jag tredje. Vi delade fjärde, men jag vann femte. Vi delade sjätte och jag var alltså 2 upp med tre hål kvar att spela.
 
Hål sju var alltså viktigt. Classe fick en dålig start och skänkte hålet redan efter två slag...
... han insåg inte vilket trassel jag skulle drabbas av...
 
Jag vann hålet på nio (9) slag, och matchen med 3/2.
 
Men Classe kastade ut en boll och spelade hålet. Han hade nog haft chans att vinna på åtta slag om han inte hade överskattat min förmåga.
 
Classe klipper iväg bollen med bra fart.
 
Vi spelade en ny match över de två återstående hålen och Classe var 1 upp efter hål åtta.
Vi delade hål nio och Classe vann alltså den matchen med 1/0.
 
I veckan kommer det upp en reporter från Golf Digest för att göra lite reportage om banan, golfpaket och Jockes nya svingteorier som han lärde sig som nyutbildad Pro.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0