Spännande golfmatch i dag

Det blev inte så regnigt som yr.no hade förvarnat om, så Jan-Erik och jag spelade en match.
 
Efter nio hål var Jan-Erik ett upp.
Efter elva hål var han tre upp ( Par på hål 10 och Birdie på hål 11 ).
 
Men jag knaprade ikapp, så inför sista hålet var vi lika.
 
Jag försökte spela smart och tog en järnsjua på andra slaget för att slippa skogsbesök längre fram till höger...  ett klokt beslut som jag hanterade tokigt. Hookade bollen in i skogen till vänster...
 
Jan-Erik vann matchen med 1/0.
Han vann också slagtävlingen med 1 slag efter hcp-avdrag och poängbogeyn med 2 poäng.
 
Jag tog ett par bilder på knepiga lägen, men min gamla kamera vägrar ibland att öppna linsskyddet helt när det är fuktigt ute, så det blev inga bilder från rundan...
 
Uppdatering:
 
Så här tokigt ser det ut när objektivet bara har en smal springa att kika genom
 
Men bollen syns och jag hade också bara en smal och låg springa för att hitta ut på fairway.
Jan-Erik hade skogskänning på andra sidan av hål 13.
 
Det var där jag började komma ikapp. Vann hålet på en Dubbelbogey.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0