Sommar! Och golf med Nigel.

Vi var bara två och spelade match.
 
Ren på banan. Trevligt tycker jag.
 
Efter nio spelade hål var ställningen i matchen lika. Nigel ville ha lite mer fokus och föreslog att vi skulle spela om en golfboll på varje hål.
 
Så gjorde vi, och efter tre spelade hål hade Nigel vunnit två bollar... här på hål 12.
Jag hade slagläge efter två slag men duffade först från 80 meter och toppade därefter en lobbwedge ned mot Foskrosvägen. Nigel gjorde Par efter en missad putt för Biride.
Vi delade hål 13 och jag vann hål 14.
 
På hål 15 tog vi lite bilder vid den fällda tallen.
 
Trond hade skurit in "Uffes" med motorågen och placerat min boll, som fastnat i tallen, på stubben. Bollen var borta men vi placerade en ny där för att kunna ta bilden...
 
Nigel tog en bild när jag poserade vid stubben. Jag vann hålet och vi var lika i matchen.
 
Inga vunna eller förlorade bollar så här långt alltså.
 
Nigel vann hål 16 enkelt, men jag vann hål 17.
 
Avgörandet skulle alltså komma på sista hålet.
 
Nigel vann och fick en boll av mig.
 
*    *    *
 
Såg senare en vacker bil utanför Lodjuret...
--- och träffade trevligt folk. Några turister pratade franska, men jag lyssnade bara.
 
Senare träffade jag mer trevligt folk på Grillen...
... längst bort i mitten sitter min favoritkocka från golfrestaurangen förra året. Jobbar numera på Lövåsgården.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0