Lite golf i dag.

Besökte först herr Arne G och tog några bilder...
 
Herr G ska ju snart till Sveg igen med en ny utställning. Tredje (eller fjärde?) året i rad är han inbjuden av kulturnämnden i Sveg.
 
Efter det åkte jag till golfbanan för att lära mig lite mer om hur man hanterar den lilla flygmaskinen som jag köpt till Linus.
 
Hade tänkt spela Gutgolf senare, men så blev det inte.
 
Det blev inte ens lite flygövningar eftersom det drog lite lätt från söder, och jag ville inte riskera att krascha den lilla maskinen nu när jag tror att jag lärt mig hantera den. (Köper nog en till när jag passerar Clas Ohlson - 299 kr är ju ett bra pris som jag ser det).  Och morfar kanske vill leka också...
 
Hur som helst så dök Morgan S upp och hade ingen att spela med, så vi gick nio hål.
Vi spelade match, poäng och slag eftersom vi har ungefär samma hcp.
 
Efter sju spelade hål var vi lika i allt.
På hål 8 hade vi sneda utslag och behövde ett tredje slag för att närma oss green.
Jag nådde inte fram men had bra läge för en lobb till flaggan.
Morgan skickade en toppad boll med farlig fart ner mot myren vid hål 3 och tvingades slå en provisorisk boll.
 
Men OJ! När vi kom fram så hittade vi Morgans första boll på fairway kort om green! Den hade träffat ett träd eller troligare en sten nere i skogen och klickat tillbaka åt rätt håll...
 
Morgan vann hålet på samma antal slag, men med ett extra på hålet för poäng.
 
Morgan laddar inför det avgörande nionde hålet. Ser inte så glad ut. Kanske han funderar över hur tur kan ingripa i golfspelet...
 
Men Morgan vann även hål nio.
 
Jag åt efter det en jättegod köttfärssoppa och plättar med sylt och grädde. Bra restaurang i år tycker jag och många andra.
 
När jag var på väg hem så dök Jan-Erik upp med sonen Nicklas.
Så jag spelade tre hål med dom.
 
Nicklas ligger kort om green på två efter besök på hål 13. Jan-Erik i bunkern på två och jag vid greenkanten på tre.
 
Nicklas gjorde Par och jag en Bogey. Jan-Erik gjorde förmodligen en Dubbel.
Nicklas och Jan-Erik fortsatte sin match och Nicklas ser säker ut. Jan-Erik är nöjd ändå eftersom han kan konstatera att han fortfarande leder.
 
Om det blir sol i morgon blir vi nog en fyrboll tillsammans med Morgan. Då kan vi spela både Köpenhamnare, poäng, slag och bästboll lag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0