Kul grillbesök...

Angela och Arne dök upp.
 
Angela i vackert grönt som matchade solbrännan och det ljusgråblonda håret.
 
Tack för vinet Angela!
 
Arne var snyggt blågul och firade nog nytt svenskt rekord i stavhopp för tjejer.
 
Morgan dök också upp efter en kul golfrunda. Men man kan ju inte kasta sig över alla bekanta med kameran...
 
Men eftersom jag var där för att göra klart vårt V 75-system inför helgen så kunde jag inte låta bli att plåta och intervjua de trogna spelkamraterna Mari och Terje.
 
Jag frågade Terje om han höll med om min chansspik i femte. Det är lugnt sa Terje, bra häst,  och tog en klunk öl.
 
Så nu har jag skickat in ett system som kostar lite mindre än det som finns kvar av gamla pengar.
Ahmet sprang fram och tillbaka mellan matlagning, utbärning, inbärning och disk och sa att han litade på mig.
 
Jag missar att se loppen eftersom jag ska spela golf med Jan-Erik i morgon, men jag får väl inbilla mig att vår golfmatch är ungefär som ett antal travlopp.
 
Man kan ta spets, släppa fram, hamna invändigt och flyta med, och hitta en tidig lucka och hamna i dödens och bara långsamt bryta ner allt motstånd... eller lura bakom hela vägen till upploppet och trampa undan sista tio.
 
Men man kan ju också ta spets och hålla undan ända in i mål.
Vi får se vilken taktik jag väljer i morgon i matchen mot Jan-Erik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0