Instick om klimat...

... jag blev utesluten från en blogg om klimat för att jag ett antal gånger påpekade att de mest hävdade rätt partipolitik.
 
Nu är det lite rapporter om häftiga regn lite här och där. Något som händer om det blir någon pytteliten förändring i en sorts medeltemperatur på Jorden eftersom vi har så många stora hav.
 
Havsisen i Arktis krymper. Länge känt, men mina vänner som tyckte att jag var obekväm när jag i April påpekade att ökningen handlade om utspredd is, tröttnade dom på min skeptiska inställning och förbjöd mig att skriva fler inlägg.
 
Många vill hävda att det lite annorlunda vädret är orsakat av en helt naturlig klimatförändring.
Några påstår att det var mycket annorlunda förr, men pratar då om miljoner år tillbaka.
Andra menar att det finns ny forskning som visar att Solen och molnbildning på grund av kosmisk strålning styr.
 
Jag tror att de där utomjordiska aktiviteterna har betydelse på lång sikt.
 
På kort sikt tror jag mer på molekylerna i vår jättetunna atmosfär.
Och jag tror på att en liten tiondels grad i snitt kan betyda stora förändringar lokalt.
 
Kuferna som vill ha 5 grader varmare på sommaren hemma i Sverige fnissade jag åt.
Kanske ytterligare en anledning till att jag blev utvisad. 
 
Bloggen som jag blev stoppad från är ganska intressant, men det finns några där som sitter och är så erbarmligt känsliga när man kommer med fel kommentar (inte för att avsluta, utan snarare för att inleda en liten dialog).
Inte för att retas eller ge intryck av att veta bäst. Snarare för att skapa en skeptisk dialog. Men det var inte välkommet om man var skeptisk på fel sätt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0