Inlägget som försvann...

... från Nilalf Open den 25:te juli när bloggleverantören strulade.
Jag spelade i lag med Ove och hade Inga-Lill och Angela med i bollen.
 
Ove med två små damer.
Ove fick ett knepigt läge efter andra slaget på hål 16. Inget utrymme för en riktig baksving...
 
 
Men han löste det med en kort baksving och bra bollträff.
Men det blev inget pris från Knappgården på hålet.
 
Ove spelade bra, medan jag hade det lite sissådär...
 
I väntan på prisutdelning åkte vi först ner till Idregrillen för en bit mat
 
Inte bara för maten, Ove ville ju också hälsa på Ahmet.
 
Därefter åkte vi upp till Nipfjället och ägnade lite tid till Oves nya hobby "Geocaching".
 
Vi hittade skatten...
 
Ove skrev i loggboken och bytte en liten grej mot en markeringsknapp från en skotsk golfklubb.
En holländare hade varit där tidigare samma dag enligt loggboken.
Ove passade på att panoramafilma omgivningen. Han har ju inte så många fjäll i närheten längre där borta i Gävle...
 
*   *   *
 
 
Så var det dags för prisutdelning.
 
Ove var närmast hål på hål 14 och fick en kram av Inga-Lill och ett gäng golfbollar.
 
Längsta drive för damer vann en liten tjej som inte fanns när jag flyttade till Idre. Jag har alltså bott här och spelat golf i mer än 13 år... Fredriks dotter Julia svingar så underbart enkelt och skickade alltså bollen längst.
 
Jocke slog längst av herrarna.
 
Ove och jag fick också pris i tävlingen på grund av bra spel av Ove.
Ove skänkte de gröna ljusen till sin mamma Angela,
Jag skänkte de gula ljusen till Oves pappa Arne.
 
Tävlingen var en Bästboll, men jag bidrog i alla fall med 7 poäng till de 33 som Ove fixade på egen hand.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0